גישת קיפו”ד – קבלה, יצירה, פשטות ודמיון

עקרונות הגישה:

♥ הקשבה היא המפתח

ההקשבה הינה מפתח המסטר; היא פותחת את הלב, את העשייה ואת הרצון הטוב של
כל אחד לפעול למען עצמו ולמען האחר.
הקשבה פירושה אהבה ויכולת להכיל את האחר, כאשר נוהגים מול ילדים בקשבה
וסובלנות, הוא לומד להקשיב לעצמו ולזולתו, ולגלות רגישות וסובלנות כלפי הסביבה.
ילד אשר מרגיש שמקשיבים לו ואוהבים אותו הוא ילד רגוע, בטוח, ילד שנכון להתנסות
בדברים חדשים מתוך תחושת בטחון והכלה.

♥ חופש בתוך מסגרת

כל ילד זקוק למסגרת ולגבולות, המסגרת מאפשרת בטחון ויכולת לנוע בחופשיות
ובבטחה בתוכה.
ילד ללא גבולות ברורים, הוא ילד מתוסכל, מבולבל אשר עלול לפתח חרדה, כיוון שאין
דבר בטוח וקבוע שהוא יכולים להסתמך עליו.
חופש בתוך המסגרת נוצר באמצעות שילוב של חינוך באסכולה הישנה ובאסכולה
החדשה.
האסכולה הישנה מעמידה את המבוגר במרכז ומגבילה את הילד, כך שיתאים עצמו
לעולם המבוגרים, ואילו האסכולה החדשה רואה את הילד במרכז והכל סובב סביבו.
תכנית קיפו”ד משלבת בין הגישות הללו ומאפשרת לכל אחד להיות במרכז בזמן
ובמקום המתאים, תוך שימוש בגבולות נכונים, כבוד הדדי והקשבה לרגע.

♥ פשטות

פשטות, הינה החיבור לידיעה כי החיים אותם אנו חיים הינם גמישים וברי שינוי,
כמעט לכל דבר יש פתרון. זוהי ההבנה כי דברים קורים מסיבה מסוימת והידיעה
כי הכול מסתדר, גם אם קורה לי משהו חמור – הוא יעבור. כל דבר בחיים נגמר ובמקומו
מתחיל משהו חדש.
פשטות הינה היכולת לפעול מתוך תחושות פנימיות, עם הלב והמוסר הפנימי.
תינוק עם אמת, כנות ובלי משיכות, אך הפשטות אינה קיימת בו. השלבים אשר
הוא עובר בשנות חיו הראשונות מורכבות עד מאוד. הוא לומד להכיר את העולם
ולהתמודד עם מצבים פיזיים, רגשיים וחברתיים מורכבים.
תכנית קיפו”ד מאמינה כי בהינתן הכוונה נכונה, הילד יכול לעבור את כל החוויות הללו
בדרך אשר תאפשר לו לחוות וללמוד את הפשטות, ולחיות אותה.

♥ כבוד

כבוד הינו חלק בלתי נפרד מהחינוך. חשוב שהילד ידע כי רואים אותו ומבינים אותו בכל
רגע נתון.
כיבוד הילדים אומר לא לעשות דבר שישפיל אותם. לעיתים הם יכעסו, יהיו עצובים ואף
מתוסכלים – אבל לא מושפלים.

♥ דוגמה אישית ושיקוף

נאה דורש, נאה מקיים.
כל דבר אשר הצוות דורש מהילדים, הוא מחויב לבצע בעצמו, כך הילד למד כנות, אמת,
שוויון, מימוש עצמי, כבוד ובד’

כל העקרונות הללו עטופים בהמון אהבה, בטחון, נתינה, קבלה והרמוניה.